offline het

orakra jarok pl. otos alat kapok elso orosz zhmra, ami otthon negy alanak felel meg. elmarad orosz irodalom, mert bacsinak szuletesnapja van es unnepelnek tanszeken. 

ugy kezdtem a hetet, hogy huzzunk bele. konyvem mar elfogyott, szamitogepem nincs szoval legyunk hasznosak. miutan felfedeztem az egyetemi konyvtarat es megallapitottam, hogy gyenge - nyilvan van megfelelo kozgaz es francia torteneti nyelveszet, de na, megiscsak - eloszedtem a konyvesboltokat. aztan jott a varosi konyvtar. ami annak ellenere, hogy nagy, roppantul meg van tomve konyvekkel, igy kap egy elegge kuckos, galerias, tobb szintes belso termet. marmint ahonnan sikerult valami kortarsat elohalaszni (bar vao, neten is megvan). del korul jartam ott es lathatoan feldobtam a neneiket, hogy magyarkent szeretnek beiratkozni (most akkor egy vagy ket t-t irjunk cirillel?). ahogy lattam a nagy konyvben, amibe a kolcsonzeseket beirjak, aznap meg nem jart felejuk senkise.

kulturhetet tartva szinhazban is voltam. kortars nemet darab az alcim, es nyilvan nem jott be a tarsasagnak. nyilvan tok jo volt.

hetvegere elhuzott a banda legnagyobb resze isztambulba. kicsit megcsodalkoztam magam, hogy en nem, de ha jobban a melyere nezek, egyertelmu. 1) tizedik lettem volna, es ez sok; 2) torokoknek iden mar fizettem 15 euro belepodijat, meg egyszer ne huzzanak mar le; 3) meg ha ide egy kopes is, mar a pesti wizzairrel sem elerhetetlen; vagy maradok nyarig es tavasszal. most tehat nyugi van (leszamitva idegeim legfobb ellensegeit, a roman sracokat, akik bezzeg maradtak. ok ilyen keceli diszkoba valo, majkremet ketliteres sorrel ivo spanyol sracot cabronozok), szamitogep van.

zsofival, a magyar lektorral bandaztam, minekutan mosas cimszavan vegre lakasban jartam nala. ikea kanape (vao, vao, vao!) es igazi konyha. kozos ismerosrol nehez leterni, de izgi az is, hogy miert nincs epp az egyetemnek szerb lektora (az elozo megkattant [durva sztori] az azelotti tul sokat szivott). vegre valami hasonlo kornyezet, mint az otthoni tekes burok - elzarom a csapot, cigany-torok kerdes, szittya magyar kozervativizmus. ma meg hivatalosak voltunk angel bacsihoz ebedre. akirol hazudtam, mert nem negyven, hanem 70 eve nott fel budapesten es nem o sut csirket sultkrumplival, hanem vesz. a ceklasalata sajat. fenykepek (rengeteg!) 32bol rilabol, 34bol a lonyai utcabol, 1936bol a huvosvolgybol, 2007bol a falk miksa utcabol, 40es evek totalitarius jellegu katonaval pozolas bulgariaban, ausztria (a szamok csak mertekadoak, nyilvan nem emlekszem pontosan). zoldseges, kereskedo, banyasz, ilyesmi. nagyszeru magyarsaggal meg mindig, susi macskaval, 1860as evekben epult hazban. ilyen nagyszeru hangulat, gondolom szaglo olvasoim hozza tudnak parositani egy arnyalatot (na nem dohos, fuggonyt el kell huzni, ugy sut be a nyitott teraszon a nap).

idojaras hasonlo az elmult egy honapban produkalt 20 fok feletti napsuteses nappalokhoz es 10 fokos ejszakakhoz. estere mar erdemes egy pulcsit felvenni es leszamitva egy ket szerencsesebb napot altalaban elkel a hosszunadrag is. elorejelzes azt mondja, ez a kovetkezo 10 napban is folytatodik (holnapra 24 fokot mond).

A bejegyzés trackback címe:

https://tbne.blog.hu/api/trackback/id/tr342447057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

тирбушон!

erasmus. veliko tarnovo, bulgária. úgyis tudod. vagy kérdezz.

stupid english or stupid icelandic

where they get the cars from?

búb

Veliko Tarnovo (5)

idő itt

süti beállítások módosítása