holnaptól tanulok.

végre voltam koordinátornál. akinél felveszem a tárgyakat, megbeszéljük hogy mi lesz, mikor, hol, kivel. az van, hogy bolgárt (balkanisztikát vagy bolgár filológiát) rajtam kívül csak lengyelek tanulnak. nyilván ők tök együtt bandáznak, 2-3 egyetemről vannak 6-7-en kb. mellettük én, a budapesti. egyrészt ez azért kellemetlen, mert nyilván a zsibzsidub nyelvükön fognak jegyzetelni, másrészt meg ők jobban vágják a nyelvet, mivelhogy mind negyedéves és lengyelországban úgy tűnik, menő a bolgár szak (dobzre, dobzre).

így csöppentem bele reggel negyed tizenegykor a koordinátoros megbeszélésbe. hangos telefonálgatás, ki mit kér, lefárasztó majd két óra után az jött ki számomra, hogy. lesz egy bolgár nyelv, mint nyelvoktatás. lesz bolgár történelem (bolgárul) és art and culture (angolul). van egy hat kredites kortárs bolgár irodalom, ami otthonról, sebtében még érdekesnek hangzott, de itt kevésbé, merthogy péntekenként kétszer másfél óra, plusz két hétvége (2x3x4 óra) vendégelőadó szófiából. na erre fogom hétfőn azt mondani, hogy sok. további megbeszélés tárgya az orosz nyelvóra és egy orosz 20. századi irodalom óra. ezekhez azért vonzódom.

holnap reggel már elvileg bolgár advanced level nyelvóra, ami kiindulva a tavalyi nyári egyetemes középszintű után kínzás lesz.

két iroda között beugrottam az uszodába (egyetem és koli közt félúton) érdeklődni, hogy mizu, hogy lehet itt úszni. 1 euró, hozzak gatyát, törcsit (sapka nem kell) és 8-20-ig úszhatok. szuper.

mai vásároltam mézet, paradicsomot, kenyeret, vajat és szirenét. muszakát ebédeltem és banicát ajrannal reggeliztem. az ég felhős, 9 fok van, éjszaka fagy.

A bejegyzés trackback címe:

https://tbne.blog.hu/api/trackback/id/tr12353082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

тирбушон!

erasmus. veliko tarnovo, bulgária. úgyis tudod. vagy kérdezz.

stupid english or stupid icelandic

where they get the cars from?

búb

Veliko Tarnovo (5)

idő itt

süti beállítások módosítása