kolis dolgok

boldog novembert, lakbérfizetés. itt is olyasmi van, mint a rádayban, hogy a kollégiumot kiszervezték és nem az egyetem, hanem egy külsős cég viszi. viszont eddig azt kell mondanom, jobban sikerült. oké, a folyosón már egy lámpa lejött a plafonról, de abban elwin keze is benne volt. ennek a cégnek fizettem most novemberre 100,14 levát (50 euró). úgy tűnik, többség nem egyágyasban lakik és kevesebbet is fizetnek érte: előttem a csaj 70 körüli összeget adott át. nade mi is van ebben.

  • 70 leva a kolidíj
  • 25 az internet, amit egy harmadik cég köt be, üzemeltet. így nincs para egyetem felé torrent oldalakkal, saját szerződésem van a céggel.
  • 3,5 levás zseton a mosógéphez
  • 3,77 leva vízdíj
  • 2,87 leva áramdíj.

víz- és áramdíj volt elsőre meglepő és legtöbbek által felborzoló. összegek kereketlenségén látszik, hogy fogyasztással arányosak. nekem teljesen szimpatikus dolog, mert mikor kiderült, hogy van ilyen, egyből lejebb is tekertem a bojlerünket. szóval nem az van, hogy agyba főbe nyomjuk a főtést nyitott ablaknál. mosógépet pedig megtöltjük ketten úgy is, hogy nekem most csak az a ruhám nincs benne, amit viselek és a törölköző, amit elfelejtettem.

és a студентски стол, a menza. első óckodások után mégiscsak odaszoktam heti 1-2 alkalomra. mert a környéken az az egyetlen melegétel forrás (kajarendelést leszámítva), ami nem banica, melegszendvics, hamburger, szóval tál étel. az itteni 1130tól 1400ig van nyitva az egyetem és a koli között (3 perc ide). sorbaállsz, tálcát veszel, leveszed a tál kaját a polcról és fizetsz. általában langymeleg, ami a legnagyobb hibája a cuccnak. a másik negatívum, hogy csak műanyag kés van. kanál, villa, tányér minden igazi, csak a kés műanyag. nekem az a teóriám, hogy a súlyos kocsmaverekedések elkerülése végett választani kellett, a rendes kések és a sör között. hideg sör kapható. kajáról annyit még, hogy általában egy tányéron van valami hús/rántott sajt/ilyesmi, krumpli/rizs és káposzta/paradicsom/saláta. egy ilyenért ma fizettem súlyos egy leva 40 sztotinkát. és a torták csodálatosak!

A bejegyzés trackback címe:

https://tbne.blog.hu/api/trackback/id/tr932419679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

тирбушон!

erasmus. veliko tarnovo, bulgária. úgyis tudod. vagy kérdezz.

stupid english or stupid icelandic

where they get the cars from?

búb

Veliko Tarnovo (5)

idő itt

süti beállítások módosítása